Regler for butikker
Salgs- og leveringsbetingelser
for
Dørkompagniet.dk
- INDLEDNING
- Dørkompagniet.dk ejes og drives af KR Erhvervsservice, CVR-nr. 42010464 herefter ”Dørkompagniet”.
- Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på forbrugeraftaler om køb af varer på Dørkompagniet.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt fremgår af betingelserne.
- Betingelserne for erhvervsdrivendes køb af varer på Dørkompagniet.dk fremgår af punkt 8
- LEVERINGSTYPER
- Der findes følgende leveringstyper for varer købt på Dørkompagniet.dk:
- Levering til posthuse
- Levering til posthuse
- Levering på din adresse: Levering mod kvittering på en selvvalgt adresse.
- Levering til butik: Afhentning i Dørkompagniets lager beliggende Vrenstedvej 467 B, 9480 Løkken. Bemærk: For at du kan få dine varer udleveret, skal du fremvise pas, kørekort eller sundhedskort, samt kvittere for udlevering ved at underskrive en udleveringsblanket. Hvis du selv er forhindret i at afhente dine varer, kan du få en anden til at gøre det for dig. Det kræver, at du skriver under på en engangsfuldmagt, som medbringes ved afhentning.
- Overdrages ved din kantsten: Levering mod kvittering på en selvvalgt adresse af større varer. Varer med denne leveringstype kan ikke afhentes i en af Dørkompagniets butikker.
- Aflæsning ved kantsten: Denne leveringstype gælder for særligt uhåndterbare varer, der kan læsses af ved din kantsten, uden at du behøver at være hjemme for at kvittere. Aflæsning ved kantsten foretages i hele landet, bortset fra ikke-brofaste øer, Færøerne og Grønland. Det er udelukkende chaufførens beslutning, hvor aflæsningen skal foregå. Som regel foretages aflæsning ved nærmeste faste vej, da aflæsning foregår med palleløfter og denne synker i, hvis underlaget er blødt eller er belagt med fx perlesten. Det er desuden vigtigt, at der er god plads, da vi kommer med store lastbiler.
- Bemærk, at ikke alle leveringstyper er tilgængelige på alle varer. De mulige leveringstyper fremgår på den enkelte vare.
- Der findes følgende leveringstyper for varer købt på Dørkompagniet.dk:
- ORDREBEKRÆFTELSE OG KVITTERING FOR MODTAGELSE AF BESTILLING
- Dørkompagniets annoncering af varer er en opfordring til at gøre tilbud, jf. aftalelovens § 9. Der er derfor ikke indgået en bindende købsaftale før Dørkompagniet har accepteret din bestilling af varer. Dette sker først, når du modtager en ordrebekræftelse fra Dørkompagniet.
- Efter at du har afsendt en bestilling, modtager du først en kvittering pr. e-mail på, at Dørkompagniet har modtaget din bestilling. Af denne første e-mail fremgår det, hvilke varer du har bestilt og til hvilken pris. Denne e-mail er ikke en bindende ordrebekræftelse.
- Hvis Dørkompagniet kan opfylde din bestilling, modtager du efterfølgende en bindende ordrebekræftelse pr. e-mail, når varen afsendes fra vores lager eller bliver leveret af vores leverandør.
- BETALING OG SIKKERHED
- Når du handler på Dørkompagniet.dk skal du benytte betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af en godkendt og certificeret betalingsmodulleverandør. Denne sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Dørkompagniet.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.
- På Dørkompagniet.dk kan du bruge følgende betalingsformer: MobilePay, Visa, MasterCard, American Express, Discover, Diners Club, China UnionPay, Apple Pay, Google Pay, Klarna (buy now, pay later) eller overførsel via netbank/ indbetalingskort. Inden du vælger betalingskort, vil du få oplyst evt. kortgebyr for de forskellige korttyper. Når du vælger et kort, vises hele beløbet der vil blive trukket fra din konto inkl. kortgebyr. Betalingen hæves, når vi har afsendt dine varer, jf. dog punkt 4.3.
- SÅFREMT VAREN ER EN SPECIALFREMSTILLET VARE, JF. FORBRUGERAFTALELOVENS § 18, STK. 2, NR. 3, ACCEPTERER DU, AT DØRKOMPAGNIET ENTEN MÅ RESERVERE ELLER TRÆKKE DET FULDE BELØB FRA DIN KONTO, NÅR DØRKOMPAGNIET HAR SENDT DIG EN BINDENDE ORDREBEKRÆFTELSE.
- FORTRYDELSE
- Ved handel på Dørkompagniet.dk kan du, med de heri angivne undtagelser, inden for en frist på 14 dage fortryde dit køb. Du er ikke forpligtet til at begrunde, hvorfor købet fortrydes.
- Fortrydelsesfristen regnes fra den dag, hvor du, eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, fik varen i fysisk besiddelse.
- For at fortryde dit køb skal du meddele os din beslutning herom i en utvetydig erklæring.
- Henvendelser vedrørende fortrydelsesretten skal sendes til:
KR Erhvervsservice
Vrenstedvej 465, Vrensted
9480 Løkken
Tlf.: 30 50 58 64
Mail: kr@dørkompagniet.dk - Hvis du vælger at skrive til os på mail i forbindelse med fortrydelse af dit køb, vil vi omgående pr. e-mail kvittere for modtagelsen af meddelelsen.
- Virkninger af fortrydelse
- Ved udøvelse af fortrydelsesretten vil din betaling blive refunderet, idet du dog hæfter for den eventuelle forringelse af varen, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.
- Vi forbeholder os retten til, efter konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade betalingen helt bortfalde
- Leveringsomkostninger vil blive refunderet efter taksten på den billigst tilbudte standardlevering.
- Tilbagebetaling vil ske med samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved den oprindelige transaktion, medmindre der konkret aftales en anden tilbagebetalingsform.
- Du vil ikke blive pålagt betalingsgebyr i forbindelse med tilbagebetalingen
- Tilbagebetaling vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet.
- Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst.
- Ved returnering på varer, hvor levering er sket som ’Overdrages ved din kantsten’ eller ’Aflæsses ved din kantsten’, skal du fremvise en kvittering fra vognmanden på, at han har afhentet varen.
- Tilbagelevering
- Ved udøvelse af fortrydelsesretten er du ansvarlig for at returnere varen.
- Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.
- Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Hvis du ønsker at sende en vare tilbage, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket. Bemærk venligst, at returlabels ikke må påklistres direkte på varen.
- Du kan på varer med leveringstyperne ’Levering til din adresse’ eller ’Levering til posthus’ udfylde vores returformular og sende varen retur til os på adressen:
KR Erhvervsservice
Vrenstedvej 465 B
9480 Løkken - Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.
- Hvis levering er sket som ’Overdrages ved din kantsten’ eller ’Aflæsses ved din kantsten’ skal du kontakte vores kundeservice telefonisk.
- Varer undtaget fortrydelsesretten
- Fortrydelsesretten gælder blandt andet ikke for følgende typer af varer, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2:
- Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Fortrydelsesretten gælder blandt andet ikke for følgende typer af varer, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2:
- REKLAMATION
- Når du handler på Dørkompagniet.dk har du 24 måneders reklamationsret over fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.
- Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen eller manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig brug eller reparation.
- Hvis du ønsker at reklamere over varer, der er ’Leveret til din adresse’ eller ’Leveret til posthus’ gælder følgende procedure: Mener du, at der er fejl eller mangler ved varen, og ønsker du at reklamere skal du udfylde vores returformular. Via vores returformular kan du vælge, om du ønsker at få pakken afhentet på din adresse, få en returlabel tilsendt eller om du vil printe returlabelen selv. Hvis du vælger at få tilsendt en returlabel eller printe den selv, kan du indlevere pakken på et hvilket som helst posthus. Hvis ikke du udfylder vores returformular, afholder vi ikke fragtomkostningerne i forbindelse med reklamationen.
- Hvis du ønsker at reklamere over varer, der er ’Overdraget ved din kantsten’ eller ’Aflæsset ved din kantsten’ gælder følgende procedure: Alle reklamationer skal fotodokumenteres med vellignende foto. Ønsker du at reklamere, skal du udfylde vores returformular. Hvis ikke du udfylder vores returformular, afholder vi ikke fragtomkostningerne i forbindelse med reklamationen. Du kan kontakte kundeservice, men vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.
- Du kan læse mere om reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
- Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Når en vare indsendes i forbindelse med reklamation, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket, så der ikke kommer yderligere skade på varen. Vi stiller ikke særlige krav til emballagen – blot at den beskytter varen under transport.
- DATABESKYTTELSE – PERSONOPLSYNINGER
- For at kunne handle på Dørkompagniet.dk skal du oplyse:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Dørkompagniet videregiver de af de ovennævnte oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, til den leverandør, som skal levere varen.
- Adresseoplysninger videregives desuden til den virksomhed, som er transportør af varen. Videregivelse af persondata vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning. Det navn, den adresse, det telefonnummer og i visse tilfælde den e-mailadresse, du har oplyst ved bestilling, fremgår af adresseetiketten, som sættes på varen til brug for levering.
- Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Læs mere herom i Dørkompagniets databeskyttelsespolitik.
- For at kunne handle på Dørkompagniet.dk skal du oplyse:
- SÆRLIGE VILKÅR FOR ERHVERVSDRIVENDE
- Salgs- og leveringsbetingelserne for forbrugere gælder også for erhvervsdrivende – dog med de følgende ændringer: Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Reklamationsret følger købelovens almindelige bestemmelser. Dørkompagniet forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
-
SELSKABSOPLYSNINGER
KR Erhvervsservice
CVR-nr. 32337120
Vrenstedvej 465, Vrensted
9480 Løkken - LOVVALG OG VÆRNETING
- Aftaler om køb af Dørkompagniet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
